Handelsbetingelser

 Du kan vælge mellem forskellige HANDELSFORMER:

  1. Betaling med Dankort eller andre e-kort
    HUSK: VI HÆVER FØRST DIN BETALING NÅR VAREN ER AFSENDT TIL DIG !!!
  2. Der kan også handles, ved at bank overføre handels beløbet til Middelfart Sparekasse konto nr. 0757 – 3224623622
    HUSK! VAREN SENDES FØRST NÅR VI HAR REGISTRERET OVERFØRSLEN.
  3. Endelig kan man bestille sin vare i net-shoppen og afhente eller som i en hver anden butik afhente på åbningsdagene i X1 showroom/butik Snaremosevej 23E 7000 Fredericia.

Har du problemer med at gøre din bestilling, er du altid velkommen til at ringe på tlf. 60887550 eller sende en mail info@x1.dk

Nethandel
Når du har udfyldt din ordreformular, bliver du via en sikker forbindelse (SSL) sendt videre til epay, hvor du skal indtaste dit kortnummer og udløbsdato. Er du usikker på at benytte dit kreditkort på nettet, kan du læse mere om betaling på nettet på www.betaling.dk. Når vi har registreret din ordre, afsender vi din bestilling inden for 1-5 arbejdsdage.

Der pålægges ikke betalingen yderligere betalingsgebyr efter det du har godkendt ved købet.

Betaling med betalingskort

Når du betaler med dit betalingskort er du altid sikret mod misbrug. Du har nemlig mulighed for at afvise en betaling, når du modtager din betalingsoversigt. Du har ingen selvrisiko i tilfælde af, at dit kort bliver misbrugt i en internetbutik, der benytter SSL (Secure Socket Layer) i sit betalingssystem. Dermed er du bedre sikret end i den fysiske verden, hvor du har en selvrisiko på 1200 kr, når dit dankort misbruges ved brug af pin-koden.

Dine data

Data du sender i forbindelse med køb betalt med betalingskort er krypterede (SSL), og det er således kun PBS, der kan læse dem. Hverken X1 eller andre har mulighed for at læse dataene.

Beløbet for varerne trækkes først, når varerne sendes fra X1, der kan aldrig trækkes et større beløb, end det du har godkendt ved købet.

Ved betaling med Visa, Visa Electron, Mastercard og Maestro foregår betalingen igennem Epay og SEB.

Alle priser er i DKK og incl. 25% moms og alle afgifter.


Levering
Vi afsender normalt din ordre indenfor 1-5 arbejdsdage – undtaget varer der skal hentes hjem fra udlandet. Vi oplyser dig indenfor 4-7 dage efter bestilling, om den forventede leveringstid, såfremt varen ikke afsendes inden for 8 arbejdsdage.

Alle ordrer bekræftes pr. mail. Når du handler på X1 er alle aftaler indgået på dansk.

Vi gør opmærksom på, at vores nethandel system altid bekræfter, som om varen er lagervare, det er desværre ikke altid tilfældet. Der kan være vare, som ikke er på lager eller vare, som er udgået.

Når du vælger at betale med Dankort eller andre kort, vil kort gebyrerne for den givne transaktion blive lagt til ordrens pålydende beløb.
Alle ordre kan annulleres inden man har sat kryds i “accepterer” feltet.


Log statistik bruges på og betyder, at et statistik-system opsamler information, som kan give et statistisk billede af, hvor mange besøgende et website har haft, hvor de kommer fra, på hvilken del af websitet dette forlades mm.

log statistik

På X1 anvendes logstatistik med det formål, at optimere websitet og dets funktionalitet.

For at du kan handle med os, skal du lade dig registrere med følgende personlige oplysninger

 navn
 adresse
 telefonnummer 
 e-mail adresse


Personoplysninger

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos X1 og opbevares i 5 år, hvorefter oplysningerne slettes.
Oplysninger afgivet til X1 videregives eller sælges på ingen måde til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.


Der tages forbehold for prisændringer, tastefejl, udsolgte varer og åbenlyse forkerte priser.

Ejendomsforbehold.

X1 forbeholder sig ejendomsretten til det solgte, indtil betaling har fundet sted.

Fortrydelsesret.
Du har, som privatkunde, altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på www.x1.dk 

Du skal dog altid kontakte X1 inden du tilbagesender varen på e-mail. info@x1.dk
Fortrydelsesretten løber fra den dag hvor du har modtaget din vare.
Fortrydelsesretten kan kun udnyttes, hvis varen tilbageleveres i samme stand og mængde.Her skal man især være opmærksom på røg og andre lugtgener.
Fortrydelsesretten bortfalder altså, hvis du har brugt varen. 

Derfor skal du som udgangspunkt aflevere varen I helt samme stand som den var ved modtagelsen.
X1 afgør ved modtagelse af den returnerede vare, om dette er opfyldt.


X1 sælger også skaffevarer. Ved køb af disse varer bortfalder fortrydelsesretten. Reklamationsretten beholdes på samme vilkår som alle normale varer. Skaffevarer tages ikke retur med mindre der er tale om en reklamationssag pga. en defekt vare.

Når fortrydelsesretten udnyttes, skal du selv betale portoen for at sende varen retur.
Den sendes til:

X1
Snaremosevej 23E 
7000 Fredericia Erritsø
tlf: 60887550

Hvis du fortryder dit køb, tilbagebetales hele købesummen naturligvis til dig, når returvaren er kontrolleret og den lever op til reglerne for fortrydelsen. 

Dette gøres enten ved en debitering af det beløb, som er trukket fra dit kontokort eller overførsel til din bankkonto, Tilbagebetalingen kan tage nogle dage dog max 10 almindelige bankdage.

Husk! altid fyldestgørende informationer skal følge med i pakken – eksempelvis kopi af faktura og kontonummer for bankkonto, hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. samt årsag til returnering (Fortrydelse, defekt, ombytning osv.)

Reklamation.
Alle produkter er omfattet af 2 års reklamationsret mod fabrikationsfejl. Dette betyder, at du kan få varen repareret, og i nogle tilfælde ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen.
Dette betinger selvfølgelig, at reklamationen er berettiget og fejlen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug eller anden skadeforvoldende adfærd.

Der skal reklameres i rimelig tid, Hvilken i vil sige 3 – 5 dage efter fejlen er opstået vil være rettidig.

Returnering kan foretages til X1 – MEN… Vi henstiller alle kunder til at kontakte os på e-mail (info@x1.dk) inden returnering foretages.

Vi har egen syerske tilknyttet hvor der foretages alle former for reparationer. Fragtomkostninger i forbindelse med returnering af varen afholder køber.

Ved enhver reklamation bedes X1 kontaktes inden den defekte varer afsendes.

Uddrag af købeloven
§ 78. Lider salgsgenstanden af en mangel, har køber valget mellem
1. Afhjælpning af manglen
2. Levering af en anden genstand, der stemmer overens med aftalen (omlevering)
3. Et passende afslag i købesummen eller
4. Ophævelse af købet, hvis mangelen ikke er uvæsentlig.

Stk.2. Køberen kan ikke kræve omlevering eller afhjælpning, hvis gennemførelsen af den valgte beføjelse er umulig eller vil påføre sælgeren uforholdsmæssige omkostninger. Der skal herved tages hensyn til salgsgenstandens værdi uden mangler, mangelens betydning, og om anden beføjelse kan gennemføres uden væsentlig ulempe for køberen.

Stk. 3. Tilbyder sælgeren afhjælpning eller omlevering, kan køberen ikke kræve et passende afslag i købesummen eller ophævelse af købet.

Stk. 4. Sælgeren skal opfylde krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering inden for rimelig tid, uden afgift og uden væsentlig ulempe for køberen, jf. § 79. Sker dette ikke, kan køberen kræve et passende afslag i købesummen, ophævelse af købet, omlevering eller, for så vidt dette kan ske uden uforholdsmæssige omkostninger, lade mangelen afhjælpe for sælgerens regning.

§ 79. Ved afgørelsen af, om afhjælpning eller omlevering er sket indenfor rimelig tid, jf. § 78, stk. 4, tages navnlig hensyn til genstandens art, mangelens beskaffenhed og køberens behov for genstanden, herunder om sælgeren for egen regning har stillet en erstatningsgenstand til køberens rådighed.
Stk. 2. Køberen kan holde købesummen tilbage, indtil krav eller tilbud om afhjælpning eller omlevering er opfyldt. Må manglen anses for uvæsentlig, kan køberen dog ikke tilbageholde et beløb, som åbenbart overstiger, hvad det vil koste at afhjælpe mangelen

Der skal tages forbehold for, at en vare kan være udsolgt på vores netshop. Der tages ligeledes forbehold for tastefejl.