Beskrivelse
Airoh ST.501 Square Blue/Red Gloss
SPORT TOURING HJELMEN FRA AIROH
Med en tilspidset skal i HPC (High Performance Composite) og med tilgængelig i 2 forskellige størrelser og et EPS-sæt med variabel tæthed, øger ST.501 fornøjelsen ved at køre og er den ideelle ledsager til enhver tur.
Ventilationssystemet, der kanaliserer luftstrømmen inde i skallen, sikrer, at en optimal temperatur opretholdes selv om sommeren, og det brede quick-release visir giver den største kontrol over hver detalje.
Altid klar til at gribe enhver mulighed, ST.501 er Bluetooth-klar, den integrerer solskærmsskærmsystemet, Pinlock og Stop Wind, hvilket gør den klar til at håndtere de mest udfordrende rejser.
MATERIALE
HPC (High Performance Composite)
VÆGT
SKALLER
1° XS-SM
2° L-XL-XXL
TILGÆNGELIGE STØRRELSER
XS (53-54 cm)
S (55-56 cm)
M (57-58 cm)
L (59-60 cm)
XL (61-62 cm)
XXL (63 cm)
RETENTIONSSYSTEM
Dd ring
VENTILATION
Top udluftning
Hagebeskytter udluftning
Bagspoiler
VISIR
Racing visir
Hurtigudløser uden værktøj
Ekstra bredt udsyn
Modstandsdygtig mod ridser
UV-bestandig
Antidug position
Bloksystem
SOLSKÆRMSSKÆRM
UV-bestandig
INDVENDIG FORING
Aftageligt og vaskbart inderfor
Hypoallergenisk
INDE I KASSEN
Stop vinden
Pinlock®
https://www.youtube.com/watch?v=Rtx-pPq9ZRg
PRODUKTION
Processen bag udviklingen af en hjelm slutter aldrig for Airoh, altid på udkig efter ekspertise og konstant forbedring.
Hjelmen starter fra en idé, gennem en 3D -modelleringsproces og den efterfølgende simulering af dens evne til at absorbere påvirkninger via FEM (Finite Element Method) -teknikken; vindtunnelen bruges til at teste dens aerodynamiske effektivitet, ventilation og ergonomi.
Komponenter gennemgår derefter støbningsfasen efter forskellige processer afhængigt af det anvendte materiale. Dybdegående know-how gør det muligt at vælge den mest egnede procedure for hver forbindelse. Dampstøbning er den bedste måde at skabe polystyrenskaller på, mens en speciel sprøjtestøbning bruges til at forarbejde HRT (High Resistant Thermoplastic) med en sofistikeret smelteteknik. Endelig er ædle kompositfibre og 3K carbon lagdelt i hånden, hvilket bekræfter håndværk i en proces, hvor mennesket tæller mere end en maskine.
Maling og påføring af UV-resistente mærkater, indsættelse af håndsyet inderside foret af topmoderne materialer forbedrer produktets kvalitet og udseende.
Den menneskelige faktor vil altid herske hos Airoh: langs samlebåndene kontrollerer højt kvalificeret personale konstant kvaliteten under samlingsfaserne og griber ind for regelmæssigt at opretholde de højeste standarder, som Airoh forfølger.
Maskiner overtager i stedet, når overholdelse af sikkerhedsparametrene fastsat af nationale og internationale bestemmelser skal kontrolleres. Det interne Crash-Lab kører strenge tests, der strålende overstiger de standarder, der er fastsat af sikkerhedsrelaterede love og bekræfter den absolutte fortræffelighed for hver enkelt Airoh-hjelm.
TALENT, PASSION, TENACITY. SEJR.
Airoh forfølger uophørligt fortræffelighed .
Lyset, der skinner i øjnene på den mest succesrige mester, er det samme som i de unges øjne, der foretager deres første træk i konkurrencens verden.
Vores Racing Unit, der består af tidligere ryttere og velkendte eksperter på og uden for landevejen.
VINDTUNNEL
En konstant drivkraft, et endeløst flow. Vinden, et immaterielt, men reelt element, driver og understøtter drømme og koncepter for at gøre projekter og produkter fremragende. Airoh er fuldt ud klar over den retning, man skal tage, og fik af denne grund sin egen vindtunnel, som meget få virksomheder i motorsport -panoramaet kan prale af.
Udnytte vinden og få den til at køre langs vejen udtænkt af et utroligt design. Dette gør det muligt at kontrollere hjelmens aerodynamiske, akustiske og termiske ydeevne grundigt. Forskning, teknologi, innovation og passion mødes naturligvis for at blive brugt i et sofistikeret system til forbedring af ydeevnen. Strategien, der antænder vores virksomhed, er altid den samme, det vil sige søge efter løbende forbedringer.
For at få det bedste kontaktede vi de bedste. En pool af ingeniører, i synergi med vores afdeling for forskning og udvikling, arbejdede i mere end seks måneder på at skabe en revolutionerende vindtunnel. Drevet af subsoniske, lukkede Gottingen-teknologi, og designet til at blive brugt både i åbne og lukkede testkamre i henhold til de specifikke programmer; softwaren, der udelukkende ejes af Airoh, blev udviklet på avancerede algoritmer, der kunne foretage unikke målinger. Nærmere bestemt forudsiges den laterale bevægelse og hældning af dummyhovedet via en fjernstyret computer, der muliggør analyser af resultaterne ved at teste enhver type scenario på og uden for landevej.
Strømmen udnyttet i vores vindtunnel simulerer de mest ekstreme brugsbetingelser; med mere end 200 km/t nået, er det muligt at teste det aerodynamiske, akustiske og termiske niveau i hjelmen. Antallet af tests, der kan udføres, er fantastisk; lige fra aerodynamiske, statiske eller i bevægelsestest til visning af strømninger, sidestyrke, akustiske og termiske målinger ved forskellige hastigheder, alt sammen konstant overvåget og efterfølgende behandlet med de mest avancerede computeriserede og 3D -displayanalysesystemer. Konkret er testene også afhængige af tryksensorer og to mikrofoner samlet på dummyhovedet. Instrumenterne analyserer faktisk støj forårsaget af luftstrømmen på hjelmens overflade og eventuel genereret turbulens.
Måling er opdelt i bestemmelse af lydniveau (dBA), oktavanalyse og frekvens. Der lægges særlig vægt på at analysere stagnationspunkterne, separationslinjerne og overgangsgrænsen mellem laminatet og det turbulente lag; i denne forstand bruges specielle sporstoffer ved fast- og gastilstanden, som er i stand til at fremhæve det aerodynamiske styrke -resultat. Termodynamik er især vigtig for de hjelme, der bæres i flere timer, med udfordrende temperaturer, i meget forskellige scenarier.
Det er af denne grund, at dummyhovedet konstant kan overvåge temperaturen på overfladen; i denne forstand opnås et 3D -billede, hvor testens forskellige temperaturer fremhæves med forskellige farver. Normalt når hovedet i testens første fase en ideel temperatur til benchmarking og fremstår rødt; under udførelsen af testen fremhæves områder med forskellige temperaturer i forskellige farver. Denne ændring genereres af effektiviteten af ventilationsåbningerne og luftudsugningerne, som spiller en afgørende rolle for at sikre optimal komfort.
Omhyggelig opmærksomhed på detaljer, ubarmhjertig og utrættelig søgen efter den bedste præstation og ønsket om at få motorcyklister til at bære det samme produkt som de mest succesrige mestre, har presset Airoh til at få en virkelig unik vindtunnel. Kun på denne måde kan en hjelm få titlen AWT2 (Airoh Wind Tunnel Tested).