Airoh 550 S Challenger Blue/Yellow

kr. 3.075

Airoh Hjelm Valor Farve Sølv mat
Airoh 550 S Challenger Blue/Yellow
GP 550 S omdefinerer præstationsniveauet på vejen og på baner. Designet i vindtunnelen, testet af vores ryttere og raffineret af Airohs knowhow, GP 550 S står i toppen af ​​racersegmentet uden at miste synet af komfort og praktiske funktioner til gade brug.

 

 

Beskrivelse

Airoh Hjelm Valor Farve Sølv mat

Airoh 550 S Challenger Blue/Yellow

KLAR til banen og vej

GP 550 S omdefinerer præstationsniveauet på vejen og på baner. Designet i vindtunnelen, testet af vores ryttere og raffineret af Airohs knowhow, GP 550 S står i toppen af ​​racersegmentet uden at miste synet af komfort og praktiske funktioner til almindelig gade brug.

Innovative hækspoilere skaber en forskydende effekt ved høje hastigheder, og den indvendige kanalstruktur giver en effektiv luftudsugning.

Skaller i 3 forskellige størrelser, lavet af HPC (High Performance Composite), typegodkendt 2D racervisir med quick release, 8 ventilationsåbninger for at sikre optimal ventilation, Pinlock linse inkluderet, Tear-Off Ready, Stop-Wind og AEFR (Airoh Emergency) Fast Release)-system til hurtig fjernelse af kindpuderne i nødstilfælde, komplementerer dette avancerede produkt.

MATERIALE

HPC (High Performance Composite)

VÆGT

Fra 1310 g ±50 g

SKALLER

3 skaller:
1° XS
2° S – M
3° L – XL

TILGÆNGELIGE STØRRELSER

XS (53-54 cm)

S (55-56 cm)

M (57-58 cm)

L (59-60 cm)

XL (61 cm)

RETENTIONSSYSTEM

Dd ring

VENTILATION

Forreste ventilationsåbninger

Øverste ventilationsåbninger

Hagebeskyttelsesventiler

Bagspoilere

VISIR

Racing visir 2D

Hurtigudløser uden værktøj

Modstandsdygtig mod ridser

UV-bestandig

Klar til afrivning

Bloksystem

INDVENDIG FORING

Aftageligt og vaskbart inderfor

Hypo allergenisk

INDE I KASSEN

Pinlock®

Mørkt røgvisir (kun til racerbrug)

PRODUKTION

Processen bag udviklingen af ​​en hjelm slutter aldrig for Airoh, altid på udkig efter ekspertise og konstant forbedring.

Hjelmen starter fra en idé, gennem en 3D -modelleringsproces og den efterfølgende simulering af dens evne til at absorbere påvirkninger via FEM (Finite Element Method) -teknikken; vindtunnelen bruges til at teste dens aerodynamiske effektivitet, ventilation og ergonomi.

Komponenter gennemgår derefter støbningsfasen efter forskellige processer afhængigt af det anvendte materiale. Dybdegående know-how gør det muligt at vælge den mest egnede procedure for hver forbindelse. Dampstøbning er den bedste måde at skabe polystyrenskaller på, mens en speciel sprøjtestøbning bruges til at forarbejde HRT (High Resistant Thermoplastic) med en sofistikeret smelteteknik. Endelig er ædle kompositfibre og 3K carbon lagdelt i hånden, hvilket bekræfter håndværk i en proces, hvor mennesket tæller mere end en maskine.

Maling og påføring af UV-resistente mærkater, indsættelse af håndsyet inderside foret af topmoderne materialer forbedrer produktets kvalitet og udseende.

Den menneskelige faktor vil altid herske hos Airoh: langs samlebåndene kontrollerer højt kvalificeret personale konstant kvaliteten under samlingsfaserne og griber ind for regelmæssigt at opretholde de højeste standarder, som Airoh forfølger.

Maskiner overtager i stedet, når overholdelse af sikkerhedsparametrene fastsat af nationale og internationale bestemmelser skal kontrolleres. Det interne Crash-Lab kører strenge tests, der strålende overstiger de standarder, der er fastsat af sikkerhedsrelaterede love og bekræfter den absolutte fortræffelighed for hver enkelt Airoh-hjelm.

TALENT, PASSION, TENACITY. SEJR.

Airoh forfølger uophørligt fortræffelighed og gør det uden at stå uden sten.

Lyset, der skinner i øjnene på den mest succesrige mester, er det samme som i de unges øjne, der foretager deres første træk i konkurrencens verden.

Vores Racing Unit, der består af tidligere ryttere og velkendte eksperter på og uden for landevejen, hjælper dem med de samme værdier med at nå deres drømme og ambitioner.

VINDTUNNEL

En konstant drivkraft, et endeløst flow. Vinden, et immaterielt, men reelt element, driver og understøtter drømme og koncepter for at gøre projekter og produkter fremragende. Airoh er fuldt ud klar over den retning, man skal tage, og fik af denne grund sin egen vindtunnel, som meget få virksomheder i motorsport -panoramaet kan prale af.

Udnytte vinden og få den til at køre langs vejen udtænkt af et utroligt design. Dette gør det muligt at kontrollere hjelmens aerodynamiske, akustiske og termiske ydeevne grundigt. Forskning, teknologi, innovation og passion mødes naturligvis for at blive brugt i et sofistikeret system til forbedring af ydeevnen. Strategien, der antænder vores virksomhed, er altid den samme, det vil sige søge efter løbende forbedringer.

For at få det bedste kontaktede vi de bedste. En pool af ingeniører, i synergi med vores afdeling for forskning og udvikling, arbejdede i mere end seks måneder på at skabe en revolutionerende vindtunnel. Drevet af subsoniske, lukkede Gottingen-teknologi, og designet til at blive brugt både i åbne og lukkede testkamre i henhold til de specifikke programmer; softwaren, der udelukkende ejes af Airoh, blev udviklet på avancerede algoritmer, der kunne foretage unikke målinger. Nærmere bestemt forudsiges den laterale bevægelse og hældning af dummyhovedet via en fjernstyret computer, der muliggør analyser af resultaterne ved at teste enhver type scenario på og uden for landevej.

Strømmen udnyttet i vores vindtunnel simulerer de mest ekstreme brugsbetingelser; med mere end 200 km/t nået, er det muligt at teste det aerodynamiske, akustiske og termiske niveau i hjelmen. Antallet af tests, der kan udføres, er fantastisk; lige fra aerodynamiske, statiske eller i bevægelsestest til visning af strømninger, sidestyrke, akustiske og termiske målinger ved forskellige hastigheder, alt sammen konstant overvåget og efterfølgende behandlet med de mest avancerede computeriserede og 3D -displayanalysesystemer. Konkret er testene også afhængige af tryksensorer og to mikrofoner samlet på dummyhovedet. Instrumenterne analyserer faktisk støj forårsaget af luftstrømmen på hjelmens overflade og eventuel genereret turbulens.

Måling er opdelt i bestemmelse af lydniveau (dBA), oktavanalyse og frekvens. Der lægges særlig vægt på at analysere stagnationspunkterne, separationslinjerne og overgangsgrænsen mellem laminatet og det turbulente lag; i denne forstand bruges specielle sporstoffer ved fast- og gastilstanden, som er i stand til at fremhæve det aerodynamiske styrke -resultat. Termodynamik er især vigtig for de hjelme, der bæres i flere timer, med udfordrende temperaturer, i meget forskellige scenarier.

Det er af denne grund, at dummyhovedet konstant kan overvåge temperaturen på overfladen; i denne forstand opnås et 3D -billede, hvor testens forskellige temperaturer fremhæves med forskellige farver. Normalt når hovedet i testens første fase en ideel temperatur til benchmarking og fremstår rødt; under udførelsen af ​​testen fremhæves områder med forskellige temperaturer i forskellige farver. Denne ændring genereres af effektiviteten af ​​ventilationsåbningerne og luftudsugningerne, som spiller en afgørende rolle for at sikre optimal komfort.

Omhyggelig opmærksomhed på detaljer, ubarmhjertig og utrættelig søgen efter den bedste præstation og ønsket om at få motorcyklister til at bære det samme produkt som de mest succesrige mestre, har presset Airoh til at få en virkelig unik vindtunnel. Kun på denne måde kan en hjelm få titlen AWT2 (Airoh Wind Tunnel Tested).

Yderligere information

Vægt 2 kg
Hjelm størrelse

XXS, XS, S, M, L, XL, 2XL, 3XL

Du kunne også være interesseret i...